Feeds:
Inlägg
Kommentarer

Archive for 27 januari, 2008

Snart så…

… kommer älsklingen hem igen! Har längtat efter honom och det blir liksom lite trist när han inte är inom landets gränser. Det märks om inte annat på min matlagning… *hrmmm* Får liksom inte någon lust att laga till något speciellt avancerat när man är själv, så det innebär att jag levt på spaghetti och bacon både igår och idag. 😕 Inte så kulinariskt läckert kanske, men fullt ätbart!

Ska snart ner i tvättstugan för att tömma sista tvätten och tumla den. Sedan ska jag åka till stallet och natta hästarna och därefter så blir det en kvällspromenad med vovven. Sedan kanske älsklingen är hemma igen så att jag får åka och hämta honom borta på hans jobb…

Återkommer – kramelikram 

Read Full Post »

Inte här hemma iaf. 😀 Här ska dejtas snabeldrake och tvättas kläder med start från kl 14 när det är vår tur i tvättstugan. Tvättar alltid på söndagseftermiddagarna numera – älsklingen har ju vit skjorta när han kör buss så det finns alltid en hög såna som ska tvättas.

Fick förresten årets städschema för trappstädningen här i huset i min hand denna vecka och där hade styrelsen för Brf lämnat med en liten skrivelse om att man bl a endast får boka tvätt-tid för en vecka åt gången… 😕 Jag får hoppas att det kommer att funka eftersom söndagseftermiddagar är den enda tiden jag kan boka – inget annat passar ju in på våra arbetstider. De senaste månaderna har jag ju bokat upp för ett par-tre söndagar på en gång, just för att vara säker på att få den tid vi behöver…

Gissa om jag vill flytta till vårt eget hus nu, med vår alldeles egna tvättmaskin och torktumlare så att man kan tvätta när man vill och hur man vill…

Återkommer – kramen 

Read Full Post »