Feeds:
Inlägg
Kommentarer

Archive for 7 januari, 2008

Hmmm, så har en hel dag svischat förbi igen då, och jag tycker att jag inte har hunnit med någonting alls. Men det är väl precis som vanligt det. Det här nya året verkar då inte gå långsammare än det förra… *S* Näpp, snarare tvärtom.

Hade inte klagat så förbenat om det inte hade varit för att vi får gäster på onsdag – men jag har förvarnat dem om att de får slåss med några dammråttor, iofs väldresserade 😉 och att de får ta vårt hem för vad det är i dagsläget. Älsklingen jobbar ju ikväll med så där får jag inte heller någon hjälp. Hoppas iofs att han kanske kan vara hemma lite i morgon kväll eller kanske t o m på dagen – men det är inget man vet förrän då.

Nu ska jag fortsätta här med jobbet inför morgondagens möte där jag ska gå igenom olika saker med styrelsen!  Ingen rast – ingen ro!

Read Full Post »

Bredband på ”G”

Äntligen!!! Två års tjatande har äntligen burit frukt… 😀

Nu har jag beställt bredband till min arbetsplats på ridklubben och det ska bli såååå skönt att kunna ta fram olika uppgifter direkt, istället för att som idag måsta vänta tills jag kommer hem hit för att hitta enkla uppgifter på nätet som rör vår dagliga verksamhet. Iofs”bara” den lägsta hastigheten, men någonstans ska vi ju börja.

Den hastigheten är ju ändå mångdubbelt bättre än vårt gamla uppringande modem kan åstadkomma i dagsläget!

Preliminär leveransdag för bredbandet är den 16 januari – och jag hoppas verkligen att det stämmer! *S*

Read Full Post »

Japp – idag kör ridlektionerna för vårterminen igång igen på jobbet! Vi i personalen startar dagen kl 13 med planeringsmöte och sedan blir det allmän lektionsplanering och fixning av olika listor och sånt tills jag går hem kl 17. När jag kommer hem idag så ska jag sätta mig och planera inför morgondagens styrelsemöte. Jag ska ju prata lite om det nya Klubben Online så att de i styrelsen får veta hur det funkar i stora drag.

Nu ska jag sätta mig och ringa till Telia och beställa bredband till jobbet. Kunde inte lägga in det via webben eftersom systemet inte tog emot vårt organisationsnummer… 😕 Alltid ska något krångla…

Kommer åter – kram 

Read Full Post »