Feeds:
Inlägg
Kommentarer

Archive for 10 januari, 2008

Ridning… fast inte så mycket för min egen del då. *fnissar* Våra gäster tillbringade förmiddagen i skidbackarna i Grönklitt och därefter var det dags att äntra hästryggen för dem. 😀 Så för en stund sedan så fick vi se C ligga på köksgolvet och stretcha ut muskler som hon inte visste om att hon hade…

Kvällen blir nog lugn och vilsam iaf. Skulle inte tro att de orkar göra sååå många knop inte. Men det kan vara gött det med att bara slappa. I morgon är det ju dags för skidskola för lilla S, så det blir relativt tidig morgon även då. Jag hoppas jag ska kunna baka lite bullar då medans de är i backen så att vi har något gott att fika när de kommer åter!

Kommer åter – kram 

Read Full Post »

Läste i AB’s nätupplaga om korståget mot plastkassarna. Nu har det ju kommit så långt så att vissa länder förbjuder plastkassar eller ger dryga böter för innehav.

PlastkasseNågot jag har upptäckt är ju att plastkassarna som man köper när man handlar, de har blitt tunnare och tunnare för vart år som gått. Det går ju inte att stoppa ner kantiga paket eller inplastad gurka med ”plastknorr” utan att kassen direkt trasas sönder. Jag hör ju till dem som återanvänder mina plastkassar flera gånger, så länge de är hela och rena, men det går nästan inte nu eftersom kvaliteten har blivit så himla dålig på dem. 

Funderar starkt på att gå över till tygkasse – men det medför ju också det en del nackdelar såklart. Den måste tvättas ofta för att se fräsch ut, man ska komma ihåg att ta med dem osv. Men det är ju såklart en vanesak… Jag skulle ju vilja ha någon rolig sån där tygshoppingkasse i så fall – inte någon vanlig trist beige sak. *ler*

Kommer åter – kram 

Read Full Post »