Feeds:
Inlägg
Kommentarer

Archive for 18 januari, 2008

Mitt 2007!
Utmaning från min granne, Orsakullan…

  • Gjorde du något år 2007 som du aldrig gjort förut? Hmmm, måste fundera lite… men tror jag var lite tråkig och hittade nog inte på något nytt alls… Jo iofs så startade jag en egen firma för vår hobbyverksamhet – det har jag aldrig gjort förut!
  • Höll du några av dina nyårslöften? Det där med nyårslöften har aldrig varit min grej… Kan inte komma ihåg att jag avgav något 🙂
  • Dog någon som stod dig nära? Ja, tyvärr… Min älskade farfar somnade in… *blinkar bort en liten tår*
  • Vilka länder besökte du? Hann med Åland, Lettland och Estland faktiskt 😉
  • Är det något du saknar år 2007 som du vill ha år 2008? Högre lön, mindre ont och mer tid för skoj och mys med älsklingen
  • Vilket datum från år 2007 kommer du alltid att minnas? 14 april
  • Vad var din största framgång 2007? Att jag vågade dra igång som egenföretagare på hobbynivå!
  • Största misstaget? Grämer mig fortfarande över att jag inte hann träffa min farfar en sista gång innan han gick bort…
  • Bästa köpet? Ojjj, vilken svår fråga! Men jag får nog säga att det var vår bil, Suzuki Ignis, som var bästa köpet 2007.
  • Vad spenderade du mest pengar på? Älsklingen och hemmet, resorna, godis och herr häst 😉
  • Gjorde någonting dig riktigt glad? Jag är alltid glad för de små ljuspunkterna i tillvaron – särskilt eftersom 2007 var ett kämpigt år både fysiskt och psykiskt – så jag kan inte nämna något särskilt som gjorde mig extra glad.
  • Det var årets höjdpunkt. Resan till Riga var helt otrolig – så det får bli 2007 års höjdpunkt!
  • Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2007? *S* Jag får nog lov att säga Pärlor åt svin där – för den spelades heeeeela tiden mot slutet av året och ”täckte över” allt annat man lyssnat på tidigare under året 😉
  • Vad önskar du att du gjort mer? Jag skulle ju ha velat komma igång mer med ridningen och mer promenader, men tar nya tag nu på det nya året istället!
  • Hur tillbringade du julen? Hemma, nedbäddad i sängen med influensan som sällskap… (hög feber, ont i kroppen som aldrig förr och en skrällande hosta)
  • Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? Det skulle väl vara att fått haft mindre ont och bättre ekonomi då
  • Hur skulle du beskriva din stil år 2007? *S* Ja vad säger man – ridklädd på jobbet och mysklädd hemma… 😉
  • De bästa nya människorna du träffade? Hmmm, man träffar ju rätt mycket nya människor när man är ute och reser och när man bor på en turistort – men kan inte välja ut någon särskild faktiskt. Alla är lika härliga på sitt sätt!

Skickar utmaningen vidare till alla som känner sig manad att ta tag i den! 😛

Read Full Post »

Bidde inget skrivet igår eftersom jag inte orkade sitta vid datorn något… Men nya krafter har infunnit sig under natten och jag startar fredagen med veckans Tjejsnack

Vecka 3/08
Din födelsedag Ämnet kommer från Agnes Östberg

  • När fyller du år? Den 13 maj, en tisdag i år
  • Hur gammal kommer du att bli nästa gång du fyller år? Jag blir 36 stolta år i år 🙂
  • Hur brukar du fira din födelsedag? Det blir inget speciellt alls – har ju ingen släkt här så det blir väl älsklingen och jag som äter en bit tårta skulle jag tro. Kommer såklart att bjuda mina arbetskamrater på tårta också redan på måndagen eftersom vi har vårt veckomöte då!
  • Önskar du dig något speciellt i födelsedagspresent? Nämnde för älsklingen förut här att jag skulle vilja ha en ny tatuering… men jag är lika glad om jag bara får en puss och en rolig dag där vi hittar på något skoj. Men nu är det ju en vanlig arbetsdag, så det blir väl svårt att uppfylla det där med skojet 😉
  • Kommer du ihåg något som du fick på din förra födelsedag? Eftersom min förra födelsedag firades samma helg som min farfar begravdes så blev det inget firande som är värt att nämnas… Allt var mest bara svart, tungt och jobbigt… 😦

Read Full Post »