Feeds:
Inlägg
Kommentarer

Archive for 19 januari, 2008

… för älsklingen är ute och jobbar. Han är och hämtar folk på Arlanda som ska skjutsas hem hit till Orsa ikväll. Får väl hoppas att det går bra i blåsvädret där nere nu då… 😕

Själv tar jag det bara lugnt och kikar på tv, virkar och sitter lite här vid datorn. Skulle väl ha ätit något middagsaktigt men kan inte komma på något som jag är sugen på och har heller ingen större lust att laga till något. Skulle tro att jag skippar det och kanske bara tar mig en macka och en kopp te lite senare. Åt ju ett rejält mål till lunch iaf innan älsklingen åkte iväg.

Nu ska jag alldeles strax kila ut med vovven här. Han ligger och kikar bedjande på mig nu här. Verkar faktiskt som det är uppehåll just för stunden, annars så har det snöat och regnat om vartannat här idag. 😐 Riktigt ”trökväder” har det vart hela dagen… *suckar*

Kommer åter – kramelikram 

Read Full Post »

Jajamensan – kameran är igång och två bilder är tagna hittills. Men jag lägger inte in bilderna förrän i morgon när alla är tagna.

Vaknade som vanligt tidigt här, trots att det är lördag och det finns chans till att sova mer… *S* Men jag gick och lade mig rätt tidigt igår kväll så jag var utsövd vid 7-snåret redan. Sedan var det ju en kissemissa som tyckte att en lördagsmorgon är bästa tiden att rejsa runt och leka och leva rövare på… 😛

Idag är vädret trist (som vanligt höll jag på att säga…) och det ösregnade när jag klev upp, men nu snöar det istället här och termometern visar +1 grader. Väldigt mörkgrå himmel, men ingen blåst här då. Verkar som det blåser lite mer lite längre ner i landet… Får väl se hur vädret utvecklar sig här hos oss senare idag!

 Kommer åter – kram

Read Full Post »